Gezinshereniging in Seattle! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Bas S. - WaarBenJij.nu Gezinshereniging in Seattle! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Bas S. - WaarBenJij.nu

Gezinshereniging in Seattle!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 November 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Tijd voor nieuwe avonturen in de verhalenreeks van ‘Bas in Seattle’. Het is alweer meer dan een week geleden dat mijn ouders, Lotte en Bastiaan, huiswaarts keerden vanuit Seattle. Volgens de berichten zijn ze nog steeds niet over de jetlag heen, dus dat belooft wat voor mijn terugkeer naar Nederland. Zo ver is het echter nog lang niet en daarom hier alle hoogtepunten van een week die wij met elkaar hebben beleefd.

Aankomst

Zaterdagavond twee weken geleden kwam de fam. uit Limmen op bezoek in Seattle. Pap had het er al weken over en kon niet wachten, terwijl mam, nogmaals hulde dat je je angst overwonnen hebt, een schouderklopje verdient daar ze eigenlijk niet van vliegen houdt (ja, dit noemt men soms ook wel een understatement). Al met al verliep alles voorspoedig en sloten wij de avond af met regen, regen, regen, en een bezoekje aan een visrestaurant. Ondanks alle regen, een mooi begin, daar ondergetekende weer eens een normale maaltijd kreeg voorgeschoteld.

Mount Rainier

Zondagochtend meteen een goed begin gemaakt door te vertrekken richting Mount Rainier. Vele weken eerder had ik dit nationaal park ook al met Charles en Charles bezocht, maar dit was voor mij een hele nieuwe ervaring! Reden? Er lag ongeveer een meter sneeuw bij aankomst op de bergketen. Voor mij een aangename verassing, voor de ander misschien wat minder nu de berg zelf amper zichtbaar was. De natuur is en blijft daar adembenemend, en aangezien foto’s meer zeggen dan woorden, hieronder een impressie.

Boeing

Voor mij zeker een van de hoogtepunten van de week was het bezoek aan de Boeing fabrieken. Naar het bezoek had ondergetekende al lang uitgekeken en het, het bleek dubbel en dwars om te zien hoe de verschillende toestellen van Boeing worden gebouwd. In de grootste fabriekshal ter wereld, en ik kan met recht zeggen dat hij ook inderdaad groot is, worden sinds jaar en dag de vliegtuigen geassembleerd. Tijdens de rondleiding door de fabriek kom je onder andere langs de nieuwe 787, die in 3!! Dagen in elkaar wordt gezet. Een 747-400 cargo vliegtuig (zie foto) haalt de verschillende onderdelen wereldwijd op en brengt ze naar de assemblage hal. Helaas was het verboden om foto’s te maken van het productieproces en in de fabriek zelf, waardoor ik alleen mijn gedachten met jullie kan delen. Dit was zonder twijfel echter voor mij een van de hoogtepunten van de week? Oh waren er dan ook dieptepunten? Jaa, maar daar komen we later op terug.

Campus en winkelen (+ CheeseFactory)

Dinsdag en woensdag kon ondergetekende niet mee, daar hij college had en dus werkte de familie een eigen programma af. Donderdagmorgen zagen wij elkaar weer en gaf ik een rondleiding weg op de campus, alsof ik nooit wat anders had gedaan. :P Het was Veterans-day en er werd op menig plek in de stad een eer gebracht aan alle oorlogsveteranen, hoezo Amerikaans? Echter indrukwekkend om mee te maken en een leuke toevoeging aan de dag. ’s Middags een bezoek gebracht aan een van de grootste shopping malls van Seattle, waarbij ik nog eventjes wil vermelden dat ik het klasse vindt dat mijn vader het zo lang heeft volgehouden met de shopgrage dames in zijn midden! ’s Avonds een bezoek gebracht aan de Cheesecake Factory, wat typisch Amerikaans is! Het speciale gerecht, is een soort van taart, met een variëteit aan smaken (rond de 50 taartsoorten), waarbij de een nog lekkerder is dan de ander. Enig nadeel is dat je vaak na 4 happen al bomvol zit.

Leavenworth

Vrijdagmorgen bleek dat Bastiaan zijn camera was kwijtgeraakt. Een dieptepuntje in de week, waarbij wij nog teruggereden zijn naar het winkelcentrum, omdat hij hem in Macy’s was verloren. Echter geen camera gevonden, waardoor vele foto’s van de familie binnenkort waarschijnlijk te bewonderen zullen zijn op CNN danwel ABC. Nu noch Bastiaan, nog Lot een carrière in de politiek nastreeft is dat voor hen niet van belang. Laten we voor pap hopen, dat het geen belastende foto’s zijn ;). Dan nu over naar de laatste dag alweer. Wat vliegt zo’n week dan snel voorbij. Door een Amerikaanse studiegenoot op de Law School werd mij het plaatsje Leavenworth aangeraden. Een pittoresk dorpje, vergelijkbaar met Oostenrijk of Zwitserland, waar fantastische hiking-trails te volgen waren. Niets was minder waar. Alleen al de weg naar het plaatsje zelf, was er eentje om over naar huis te schrijven, wat ik bij deze dus ook doe. Na een lange wandeling te hebben gemaakt zijn wij weer huiswaarts gekeerd om voor de laatste maal te genieten van een diner met zijn 5en. Helaas zijn er nog geen foto’s beschikbaar daar ik deze dag mijn camera was vergeten en alle foto’s op de camera van pap staan, die momenteel alweer ergens in een la in Limmen ligt denk ik.

Al met al een zeeer geslaagde week en ik ben blij dat ik mijn ouders, Lot en Bastiaan heb kunnen laten zien, hoe mijn leven hier in Seattle eruit ziet. Na alle positieve sms’jes bij thuiskomst, ga ik er vanuit dat ook zij een fantastische week hebben gehad, waarbij het uitrusten, dat normaal ook bij een vakantie hoort, deze keer van ondergeschikt belang was.

Dat was het weer eventjes voor nu. Geniet mee met alle foto’s hieronder, en tot het volgende avontuur. Dat zal waarschijnlijk in het teken staan van icehockey, daar ik aanstaande zaterdagavond voor het eerst in mijn leven een NHL icehockey game ga bezoeken.

Vanuit Sleepless Seattle,

Tot snel!

  • 21 November 2010 - 07:42

    Barbara:

    ze hebben het leuk gehad bij je!

    veel plezier nog daar, echt een avontuur om nooit te vergeten!

  • 21 November 2010 - 08:39

    Charles Sr:

    Ik kan zeggen, dat er niets bij elkaar gefantaseerd is, want tijdens het lezen van het reisverslag kwamen bij mij de eigen beelden van onze reis van 10 tot 18 oktober weer terug. De foto's van Mont Rainier van de parkeerplaats en de foto's van de Gallery bij de Boeijngfabrieken deden mij weer terugdenken aan het bijzonder fraaie weer. Wat hebben wij dan geboft, want slechts onze rondrit over de 101 naar de Pacific bezorgde ons wat regen, maar toen zaten we voornamelijk in de auto. Helemaal toen we gisteren (wij vierden mijn 66e verjaardag) het relaas van je moeder hoorden, waarbij ik uiteraard bijna van minuut tot minuut haar reiservaringen vernam. Je vader was wat stilletjes en heeft bijna de hele avond met Judith (de vrouw van Mathin Jaspers) gesproken. ik ga er vanuit dat het niet alleen ging over het feit dat voor de deur van Charles Jr in Utrecht van zijn spiksplinternieuwe auto het achterruitje was ingeslagen en zijn actetas met inhoud was gestolen. Carglass was dezelfde avond nog behulpzaam, maar daar heb je je tas en vooral de inhoud niet mee terug. Van Judith vernam ik dat zij twee actetassen hebben en dat Rob er een mag hebben.
    Het was gisteren heel gezellig. Jammer genoeg had Marloes met haar Veritasbestuur een uitje en Antoine kreeg vrijdagmiddag nog een opdracht om voor maandagmorgen leasecontracten te bestuderen. Nu heb ik het voor hen ook wel wat makkelijker gemaakt, want we gaan op de daadwerkelijke dag dat ik geboren ben (23 november) in Utrecht (zoals Charles Jr dat zegt) een hapje eten, terwijl ik zou zeggen we gaan dineren. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Bas, hun aanwezigheid - ook al was het afscheid misschien wat zwaar - moet je nieuwe spirit hebben gegeven om de komende zes weken optimaal te studeren en de vakken die je in september koos af te ronden.

  • 21 November 2010 - 21:41

    Guus:

    Morrie Bas, mooi verhaal weer! klein vraagje: heb je de nederlandse taal bestudeerd en het woorde "echter" ontdekt? geintje, wel mooi dat je ondanks dat je zo ver weg bent zo veel bezoek mag ontvangen! Veel succes maar bovenal superveel plezier daar, want ook het sociale aspect moet je niet onderschatten en gewoon keihard aan mee doen... school komt wel :p

  • 23 November 2010 - 13:33

    Ineke:

    Prachtige foto's hebben jullie gemaakt.Wat een schitterende natuur,ja dat ga je straks missen!!! en nog veel meer.
    Geniet nog van de tijd die je hebt,succes met de studie.Bedankt voor het regelen van Sinterklaas.Wij hebben er zin in.
    Lieve groetjes van mij.

  • 26 November 2010 - 08:20

    Antoine:

    Bas,

    De eerste sneeuw moet hier nog vallen. Hoorde dat je twee dagen niet naar de uni kon, omdat er een sneeuwstorm door Seattle woei.

    Als ik het juist heb, zit je er nog een maandje. Nog even hard studeren voor de tentamens, maar geniet ook vooral van de laatste feestjes en andere mooie dingen.

    Heel veel plezier nog. Tot 15 januari, neem jij je baard en mijter mee?

    Groet, je neef

  • 10 December 2010 - 12:55

    Eldrik En Marijke:

    Leuk reisverslag Bas, we hebben natuurlijk al heel veel van je ouders gehoord, maar dit was in een mooie volgorde. De foto s waren ook prachtig. We hopen ze binnenkort te zien van je ouders en we hopen ,met jou, dat ze niet ergens thuis in een la liggen.
    We horen prima berichten over je studie, ga zo door......groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Bas

Actief sinds 29 April 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 11360

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2010 - 30 November -0001

Seattle 2010

Landen bezocht: